perjantai 10. helmikuuta 2017

Tarkkana laskujen kanssa

Olin nettipankissa kuittaamassa normaalisti laskuja, eteeni sattui vakuutusyhtiön lasku, joka sisältää matkavakuutuksen koko perheelle, matkatavaravakuutuksen, omakotitalon täysarvovakuutuksen ym. sälää.

Ihmettelin laskun summaa, se ei täsmännyt mielikuvaani edellisen vuoden laskusta ei sitten mitenkään. Kirjauduin vakuutusyhtiön sivuille, nähdäkseni tarkemman laskelman ja myös edellisen vakuutuskauden laskun, olin oikeassa eroa oli 160€. Mitä ihmettä?

Olin toki hakenut korvauksia matkatavara ja matkustajavakuutuksista viime vuonna, nämä näemmä pudottivat bonusprosenttia, joka on ihan ymmärrettävää. Bonukseni oli kuitenkin pudonnut parhaasta 24% luokasta huonoimpaan 4% luokkaan.


Seuraavaksi soitto vakuutusyhtiöön ja tarkastus vahinkotapahtumiin, hetken keskustelu virkailijan kanssa ja hän alkaa selvittämään asiaa, hetkeä myöhemmin saan puhelinsoiton, "Pahoittelen, olemme tehneet virheen", no niinpä niin. Eli bonukseni kuului olla vahinkojen jälkeen 12%, mutta heidän järjestelmä oli asettanut sen 4%:iin.

Jos en olisi ollut tarkkana, olisin joutunut maksamaan heidän järjestelmän virhettä monen vuoden ajan.

Tämä ei ole ainut kerta kun laskuissa on ollut jotain vikaa. Joten tarkkana pitää olla, ettei tule maksaneeksi ylimääräistä! Jopa luotettaville firmoille tapahtuu virheitä.

2 kommenttia:

  1. Tarkkailen kans laskuja. Useammassa laskussa vuoden aikana on jotain huomautettavaa ;)

    VastaaPoista